6 Jan 2013

Noore looduskaitsja märgi laureaat meie koolis

Üks veidi vana, aga seetõttu mitte vähemväärtuslik uudis: meie hulgas on alates 1. detsembrist 2012 Noore looduskaitsja märgi 2012 laureaat – Helene Urva.
Kahjuks ei ole keskkonnaministeerium siiani oma selleteemalist lehte uuendanud ja siin link hoopis ERR uudistelehele: uudised.err.ee/index.php?06267216 
Veidi taustaks. 


Enda kohta kirjutab ta järgmist:
* Gümnaasiumis moodustasin oma koolis (Tln Järveotsa Gümnaasiumis) rohelise mõtlemise grupi - vaidlesime välja paberiprügikasti (siis polnud sortimine veel kohustuslik), kasvatasime kompostiusse ja kleepisime koolipeale temaatilisi plakateid. Mõnda aega käisin ka rohelise liikumise vabatahtlikuks (kaubanduskeskustesse ökomärgiseid kleepimas, andmeid sisestamas jmt)
* Ülikoolis ma astusin Tartu üliõpilaste looduskaitse seltsi liikmeks.
* Ma olin ülikooliajal matkaringi juhendaja Tartu Kunstigümnaasiumis. 
* Maidla koolis ma tegin ka loodusringi, kus me tegelesime palju matkamise ja looduskaitseliste teemadega. 
* Praegu ma koordineerin sellist projekti nagu "Let's Do It Mediterranean!" - koristuskampaania Vahemerele. 
* Vabal ajal kirjutan populaarteaduse ja keskkonnahariduse blogi Värske Aju, õpetan lapsi loodust tundma ja käin ise võimalikult palju õues (sh. matkamas, olin pikalt ka noorte matkaklubi ("Rajaajaja" liige). Olen osalenud ka näiteks prügikoristustalgutel Pirita jõel jmt. 
* Eelmisel aastal koostasin  õppematerjalid vee säästmise kohta (Tallinna Veele, „Sinine klassiruum“). 
Nii arvasingi, et Helene on sobivaim kandidaat  sellelele märgile, ja õnneks arvas Keskkonnaministeerium ka nii. Me oleme Helene üle uhked

No comments:

Post a Comment